Majkl Tajson – ishrana i program trening Majkl Tajson – ishrana i program trening
Kao dečak Majkl je bio sušta suprotnost onomo što je postao. Bio je klinac koga su svi maltretirali, tukli i ponižavali. Jedini prijatelji su... Majkl Tajson – ishrana i program trening

Kao dečak Majkl je bio sušta suprotnost onomo što je postao. Bio je klinac koga su svi maltretirali, tukli i ponižavali. Jedini prijatelji su mu bili golubovi, od kojih se nije razdvajao. Jednog dana je neko ubio jednog od njegovih najdražih golubova. Ovaj događaj je u velkoj meri uticao na dalji životni put Majkla Tajsona. Nakon udaranja ubice goluba, Iron Mike se osecao neverovatno, oslobodio je zver u sebi i došao do zaključka da uz dodatnu obuku, jak trening i pravilnu ishranu pesnicama može da promeni svoj dosadašnji život život i oslobodi se brojnih frustracija.

Ovako je Majk izgledao sa 13 godina

Sa samo 16 godina Majkl je ostao bez oca. Brigu nad njim je preuzeo bokserski trener Cus D’Almato. U tom uzrastu Majk je bio snažniji od većine svojih vršnjaka. Sa samo 16 godina Majk je težio skoro 90 kg. Majklov trening boksa i trening snage pratio je veoma strog režim ishrane. Dnevni unos kalorija kretao se od 3000-4000, mnogo proteina i ugljenih hidrata. Ovakav način ishrane omogućavao je Majklu da trenira izuzetno jako, naporno i dugo.

Ugljene hidrate je unosio kroz testeninu i pirinač, dok je najveći deo proteina unosio kroz piletinu i govedinu. Tokom dana imao je nekoliko užina tokom kojih je bilo obavezno konzumiranje svežeg voća i ceđenog soka. Majk je povremeno znao da prekši strogi program ishrane i zasladi se sladoledom i čokoladom ali bi to nadomestio još većim zalagnjem na treningu. Ovako je izgledao jedan od Tajsonovih dnevnih menija.

  • Obrok 1 – (Ovsene pahuljice sa melkom + Vitamini)
  • Obrok 2 – (Pileće belo meso sa pirinčem + Sok od pomorandže)
  • Obrok 3 – (Proteinski šejk + Banane)
  • Obrok 4 – (Testenina i goveđi odrezak + Sok od jabuke)

U tom periodu Majkl je trenirao dva puta više od svih svojih vršnjaka, tako da je napredovao neverovatno brzo.

Njegova dnevna rutina se je sastojala od 2000 čučnjeva, 500 triceps ekstenzija, 500 sklekova, 500 sleganja ramenima sa dvoručnim tegom od 30kg i 15 minutni trening vratnih mišića. Ovo je samo deo treninga koji se je odnosio na povećanje njegove snage. Oko 2 sata dnevno je izvodio razne aerobne vežbe, 10-20 rundi sparinga, mnogo vremena u ringu i na džaku na usavršavanju kretnji i udaraca.

Ovako je izgledao raspored treniga tokom dana:

  • Majklov dan je počinjao veoma rano. Budio se je pre 04:00 h i trčao 45 minuta.
  • Nakon trčanja bi se vratio u krevet kako bi odmorio pred izuzetno naporan trening u ringu. Desetak rundi sparinga.
  • Vreme pre ručka je bilo rezervisano za trening snage koji čini 2000 čučnjeva, 500 triceps ekstenzija, 500 sklekova, 500 sleganja ramenima, i petnestominutno izvođenje vežbi za jačanje vratnih mišića. (Obim vrata bokserske legende na vrhuncu karijere iznosio je preko 52 cm)
  • Posle večere je radio kardio trening, obično bi to bila vožnja na biciklu ili preskakanje vijače.
  • Izuzetno naporan dan za mladog Majkla se je završavao 45 minutnim usavršavanjem bokserske tehnike i kretnje.

Kao što možete videti ishrana i treninzi koje je Majk izvodio su veoma naporni i nisu izvodljivi za svakoga. Ovakav način treniranja zahteva neverovatna odricanja, discplinu i posvećenost. Mnogi poznavaoci boksa tvrde da bi se postala bokserska legenda, potrebo je biti lud. Očigledno je Iron Mike umao određenu dozu ludila u sebi, koja mu je omogućilo da svoje ime upiše zlatnim slovima u istoriju boksa. Majkl Tajson je najmlađi profesionalni prvak boksa u istoriji teške kategorije.

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *