Sportmagazin

Pre svega da razrešimo enigmu odakle ovoliki broj naziva za jednu istu dijetu. Odgovor je jednostavan: Ova dijeta se sastoji od unosa namirnica koje...

Pre svega da razrešimo enigmu odakle ovoliki broj naziva za jednu istu dijetu. Odgovor je jednostavan: Ova dijeta se sastoji od unosa namirnica koje sadrže veliku količinu proteina sa, jedva primetnim, procentom ugljenih hidrata (odatle naziv: Proteinska i Dijeta bez ugljenih hidrata).

Što se tiče Atkins, Atkinson i Etkinson — sve ove reči su nastale od prezimena „pronalazača“ ove dijete (Dr Robert Atkins). Stari, dobri običaj „čitaj kako je napisano“ uzeo je svoj danak i tako je danas uobičajan naziv ove dijete: Atkinsonova dijeta (mada bi pravilnije bilo Etkinsonova).

Bilo kako bilo — u pitanju je jedna ista dijeta sa više naziva koja je namenjena osobama koje bi trebale da izgube veći broj kilograma. Dijeta se sastoji od tri faze. Takođe, postoji i četvrta faza koja je u stvari održavanja postignutog. U prvoj fazi ograničava se unos ugljenih hidrata na svega 20 grama dnevno.

Dužina ove faze je 2 nedelje. U fazi dva dolazi do laganog uvođenja ugljenih hidrata, naročito kroz povrće, a u trećoj fazi formira se optimalna količina ugljenih hidrata koju bi osoba mogla da unosi duži period a da nema problema sa težinom.

Osobama koje su držale ovu dijetu savjetuje se da i nakon postizanja željene težine nastave s ograničenim unosom ugljenih hidrata i to četvrta faza. Kada se eliminišu ugljeni hidrati iz dnevnih obroka, jetra pretvara masne naslage u glukozu, a dodatni proizvodi te sinteze su toksični ketoni.

Ketoni potiskuju apetit, čime se manje jede pa nastupa gubitak telesne mase. Ако вам се допада овај кратак чланак и желите да добијете много више чињеница о dijeta љубазно погледајте веб страницу. Pošto da kroz dijetu nije razmotren unos vitamina i minerala autor dijete je preporučio uzimanje vitaminskih pilula koje će nadoknaditi očigledan deficit vitamina i minerala. U ovoj dijeti unos proteina nije ograničen.

proteinska dijeta jelovnik po danima

Bez ograničenja se može jesti meso, riba i jaja. Sir povrće, masline, ulja i masti jedu se u ograničenim količinama, a alkoholna pića, šećer, voće mleko, jogurt, žitarice, proizvodi od brašna i slatkiši su potpuno zabranjeni. Cilj prve faze dijete je promena metabolizma. Unos ugljenih hidrata ograničava se na 20 grama dnevno.

Kako to praktično izgleda? Pa, recimo, za doručak možete da pojedete omlet od dva jaja sa šunkom ili slaninom, za ručak odrezak s roštilja, a za večeru kuvanu ribu. Prva faza traje 14 dana. Podrazumeva gubitak tjelesne mase potrošnjom masnih zaliha. Dnevni unos ugljenih hidrata ograničen je na 15 do 40 grama.

proteinska dijeta jelovnik po danimaUgljeni hidrati se postupno uvode, ali ograničeni su na maksimalnih 60 grama, čije se ograničenje prenosi i na 4. FAZU održavanje postojeće smanjene težine. Zbog smanjenog unosa ugljenih hidrata (Dr Atkins svima preporučuje da ograničen unos na maksimalnih 60 grama dnevno) ova dijeta izazvala je brojne kontroverze.

Neka istraživanja pokazala su kako bi dugotrajnije provođenje moglo uticati na psihičko zdravlje i izazvati mrzovolju, umor i bezvoljnost. Posebno su se takvi simptomi bili vidljivi kod žena čije su promene raspoloženja bile intenzivnije. Takođe, rizici su povećan sadržaj triglicerida u krvi, kao i povećan sadržaj zasićenih masnih kiselina.

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *