Sportmagazin

Nije više ništa čudno da fitnes treneri izmišljaju nove načine kako bi olakšali lenjivcima ali i onima koji večito „nemaju vremena“ za vežbanje. Ovde,...

Nije više ništa čudno da fitnes treneri izmišljaju nove načine kako bi olakšali lenjivcima ali i onima koji večito „nemaju vremena“ za vežbanje. Ovde, međutim, nije u pitanju nešto novo i izmišljeno, radi se o modifikaciji već poznatog treninga koji je, dokazano, prava bomba u sticanju kondicije i gubljenju kalorija.

tabata trening

Utvrđeno je, naime, da intervalni treninzi visokog intenziteta i opterećenosti (skraćeno HIIT treninzi) pomažu kod sticanja kondicije, jačaju mišiće i ubrzavaju srčani rad za vrlo kratko vreme. Ovakvi treninzi odlična su zamena za dugotrajne kardio treninge poput trčanja i vožnje bicikla, koji ne samo da oduzimaju vreme vežbačima, već ga demotivišu i dugotrajno gledano, udaljavaju od vežbanja.

tabata vezbe

Potrebna je zaista snažna volja da se postigne onaj nivo vežbanja kada i sat vremena vožnje bicikla nije mnogo i predstavlja zadovoljstvo. HIIT treninzi sa druge strane su kratkotrajni treninzi (od pola minuta do minut) sa kratkim pauzama između koji bukvalno teraju vežbača da se preznoji i umori, a nakon kratkog vremena i zaista stekne kondiciju.

Ne treba mnogo da se razume zašto su ovakvi treninzi postali veoma popularni među rekreativcima ali i pravim sportistima, a može se reći da predstavljaju pravi izazov za svakoga ko se neko vreme bavi bilo kakvim vežbanjem ili sportom.

Ime je dobio po japanskom instruktoru i treneru klizanja, dr Izumi Tabati, koji je, tražeći najbolje rešenje za trening svojih sportista godinama istraživao i merio učinak različitih vrsta treninga.

Utvrdio je da je kružni trening sa jačim opterećenjem svakako najbolja varijanta, a onda je usavršio Tabata trening koji se praktično sastoji iz ciklusa: 20 sekundi intenzivnog vežbanja, 10 sekundi odmora, pa ponovo vežbanje i tako 8 puta. Ukupno, dakle, traje 4 minuta. Ne, ne radujte se prerano.

tabata

To su krvoločna 4 minuta, tokom i nakon kojih više ne osećate sopstveno telo. Treneri, a i lekari kažu da ovaj trening zaista ima veliki učinak i svakako je primećeno veoma brzo poboljšanje opšteg stanja organizma.

10×8. Preporučuje se da se izvodi tako da se obuhvate svi mišići ili da se kombinuju — grupa vežbi za gornje ekstremitete, pa grupa za donje, a mogu se koristiti i tegići ili sobni bicikl. Sjajne rezultate može dati i prosto preskakanje vijače ili čučnjevi sa skokom.

tabata workout

Možda najteža vežba za kondiciju celog tela, skok iz skleka, uz Tabatu dobija potpuno novu dimenziju. Ipak, mogu i smeju je izvoditi samo profesionalci, jer početnici teško da mogu ispratiti tempo. I pored uspeha ovog treninga, bitno je reći da se ne slažu svi oko toga šta je zaista Tabata trening.

Tako neki treneri naglašavaju da je pravi Tabata korišćenje 170% snage (verovali ili ne), što se može izmeriti u posebnim uslovima tokom treninga za svakog čoveka. Jednom kada čovek utvrdi koji mu je 100% maksimum snage i izdržljivosti, pojačava ga do skoro 200% i tako izvodi Tabatu.

admin

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *